Mitt i ett äventyr

Japp, det var jag idag. Åtminstone för en stund, tills hela utflykten blev tvärt avbruten... Matte hade fläskfilé, ris och bearnaisesås till middag, och ställde tallriken framför vår bur när deras middag var klar. Klart man blir sugen då ju, med tanke på alla goda dofter! Lämnas dessutom dörren till buren öppen så måste man ju ut för att smaka lite och utforska omgivningarna.

Sedan råkade jag ta ett ofrivilligt fritt fall ner på golvet. Det var rätt högt så jag hade ju inte en chans att ta mig upp igen. Passade istället på att nosa runt lite på golvet, på ställen jag aldrig varit på förut. det var väldigt spännande faktiskt! :) Dock lite dammigt i vissa vrår. Sedan upptäckte jag ett bord på hjul med några tjejgrannar till oss. Hade gärna velat bekanta mig med de men de bodde för högt upp och inte fanns det något att klättra upp på heller.

Plötsligt frågar matte min pappa som står och äter ris om han vet var jag är, för att sedan stänga dörren till sitt rum och börja krypa runt på alla fyra samtidigt som hon lyste med en lampa. Trodde matte bara gick på två ben, så det var roligt att se. *hihi* När hon väl hittat mig var det inte lika kul, även om jag fick pussar och lite kött att tugga på. Jag har hört att det finns de av oss (i vår art alltså) som lever i det vilda i andra länder, men de missar verkligen något - allt godis som bjuds på och all kärlek som ens människor ger. Hur många gånger ligger det till exempel en tårta i öknen?

Nu står matte och stampar och vill ta över sin dator igen, så jag får berätta mer någon annan gång.

Borta bra - hemma bäst

Ja, det märks att det är sommar. Matte är hemma ganska mycket. det vill säga till och från...
 
Några dagar blir det väldigt mycket tid med matte eller på skrivbordet för att utforska alla roliga, stora saker som finns här. Andra dagar är hon knappt hemma - ute och flänger till kompisar, ner på stan eller så. Men jag vet att hon kommer hem igen till oss och passar på att vila lite då. Något som det blir väldigt lite av annars... ;)

Bland annat har jag och pappa varit matte-fri varje onsdagkväll flera veckor i rad. Det har varit allsång och artister på torget. Jag skulle ju gärna vilja följa med, men har aldrig fått en  förfrågan ens... Tror hon att jag ska rymma eller? Fast det kanske är lika bra, för jag har hört att det är ganska trångt och vad ska då jag göra om jag tappar bort matte, om det finns massor med andra i mattes storlek på en och samma plats?? Huga!

Att jag inte var med i måndags är också en lättnad. Då kom hon nämligen hem från någon björnpark ett antal mil härfirån. Där hade det funits både tigrar, rävar, lon och så klart björnar. Då föredrar jag att möta andra människor framför dessa djur, även om matte säger att det var roligt och spännande där.

Dessutom går det inte upp mot att få en massa smarriga godsaker. Idag var det kalas när vi fick honumgsmelon och tårta. Tårta har jag aldrig ätit förut men det var ju hur gott som helst! Särskilt den mjuka delen inuti tårtan med jordgubbar och annat gott emellan. Det borde bjudas på oftare, tycker jag.

Nej, dags att kila, nu ska jag ta några varv i hjulet innan jag gör pappa sällskap i hängmattan. Vi ses!

Nya bilder på mig

Jim den 10 juli 2007

Idag tog matte lite nya bilder på mig. Visst är jag söt?

Jim den 10 juli 2007

Här har jag hittat en spindel som var jättekul att utforska.
Fast själv tycker jag att det set ut som en plastplatta med en pinne mitt på...

Jim den 10 juli 2007

Måste säga att jag tycker jag är väldigt vacker!
Skulle inte vilja byta ut min bruna päls mot någon annan färg.

Tjejbestyr och hjälp med design

Nu har jag fått bort alla träd från toppen av min blogg, och istället kan ni se bilder på flera av mina släktingar och vänner. Snyggt va! Matte satt ett bra tag och lekte med bilderna nu ikväll. Så nu ska jag bara övertala henne att försöka ändra lite på texten, men det där kan hon mycket bättre än jag. Jag kan däremot tugga i mig en kattmatsbit snabbare än matte! Det ni!

Just en sådan bit fick jag som godis efter att ha varit ute och sprunigit i lekhagen med Leaf, en tjej som bor i andra delen av rummet. Hon var jättetrevlig och lade huvudet på sned när jag nosade på henne. Hon ville väl bli putsad men så fort går inte jag fram. Hon bör väl åtminstone heja ordentligt först?

Så långt var allt väl, men sedan bet hon tag i min svans lite. Efter tredje gången fick tydligen matte nog för Leaf åkte in i sin bur och sedan blev jag inlyft till min far igen. Men innan hon drog igen luckan fick både jag och han lite godis. Gott! Hoppas Leaf är trevligare nästa gång, och bättrar hon sig inte får jag väl se mig om efter en annan tjej. Kanske det rentav finns någon som läser detta som söker nytt sällskap framöver?





Här är jag med mina två kullsyskon Bea och Dea, redan då kom de på bus ihop.

Hej igen!

Oj, vad länge sedan jag skrev. Nåja, det har hänt lite här sedan sist. Till exempel har imin bror Nino flyttat till Stockholm och redan blivit pappa till tre små bebisar. Vilken lyckost! Jag vill också bli pappa. Fast vad jag hört av matte så ar det ingen planerad parning från hans ägares sida. Hon ville att Nino skulle växa på sig lite först, men då vet hon inte hur vi taggmöss är. Visst kan man väl skaffa småttingar med en tjej fast man är liten och smal...

Dessutom så lyckades Angela rymma från sin bur samma dag som de hade fått flytta in i en större dunabur. Matte satte tillbaka nmin syster i buren för at tse hur hon gjorde och fick se hur det gick till - sedan hämtade hon sin MOBILKAMERA och filmade när hon gjorde det en tredje gång. Nu ligger det en videofilm ovanpå luckan så de inte ska kuna ta sig ut. Att inte Angela har lärt sig att man inte ska visa sina hemligheter för andra. Det säger iaf alla trollkarlar... *suck*

Matte har i alla fall lovat att försöka hjälpa mig lägga upp filmen här på bloggen. Nej, nu måste jag springa och putsa min far.

RSS 2.0