Omflyttningar och nytillskott

Nu har vi beordrat matte att skriva lite om vad som har hänt här hemma sedan sist vi skrev. Det har nämligen hunnit hända en hel del. Förutom att Belle och hennes bror (som ännu inte getts något namn) har hunnit bli snart sex veckor och fått flytta ifrån mamman deras, så har även tre till småttingar fötts - en liten tjej och två killar. De föddes tidigt den 25 augusti.

Sedan jag (matte) senast var i Stockholm har en äldre taggmuspojke vid namn Bastian fått bo hos mig eftersom hans ägare föredrog att jag satte ihop honom med Belle här hemma. Så den 25 augusti när de var vuxna nog att skiljas från sin mor fick Belle flytta över till Bastians bur medan pappa Joel med son fick tilfälligt flytta över till en mindre bur. Kvar i pojkarnas bur var mamman med sina tre nytillskott som när en ensam taggmusstackare fick flytta ut från sin bur övertog dennes bur, Därefter flyttade pojkarna tillbaka till deras gamla bur. Nu funderar jag starkt på att sälja den ensamma honan till något bra hem, men vet inte vilket hem det i så fall ska vara. Har nämligen förhoppningar om att någon redan äger ett antal taggisar och kan ge henne minst ett bursällskap. I så fall skulle hon nog må mycket bättre också. De är ju trots allt flockdjur...

De minsta har redan från den dagen de föddes handtränats, och en av de har redan lärt sig att självmant kliva upp i handen. Ytterligare en fick vara uppe i handen en längre stund idag och var mot slutet så pass lugn att den säkerligen skulle ha fått bra betyg av domaren på en musutställning om den haft åldern inne. Så det verkar som att det kan bli några väldigt härliga möss av de små sötnosarna.

Bilder kommer snart läggas upp här till beskådning. :)


Kommentarer
Postat av: Zting

Längtar efter "mina" taggisar!!! Voff!

2008-08-30 @ 11:56:03
URL: http://ruztibuzz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0