Världens godaste korv, och matte bara flänger

Här har första snön kommit. Jag har inte känt på den själv men har sett genom fönstret här i mattes rum vita små saker falla. Det ser väldigt mysigt ut! Det börjar också kännas lite kallare i rummet så matte har haft värmefläkten på ibland för att öka värmen. Vi taggmöss är ju ökendjur och trivs bäst med värme.

För någon dag sedan fick min syrrra smaka på en jättegod korv. Hon hade fått sitta i mattes hand och gnaga på den, och jag var lagom avis. Vad annat kan man bli när hon säger att det var den godaste hon ätit, var visst lite starkare smak på den än de vanliga vi brukar få. Faktiskt fick vi också smaka sedan och jag håller med henne. det var SUPERGOTT!
 
Idag är det förresten matte som skriver det jag säger åt henne att skriva, medan jag putsar hennes hår. Hon funderar tydligen på att resa bort imorgon men har inte helt bestämt sig än. Jag har bett henne ta med sig oss om hon åker men hon säger att det inte går. Så det blir väl som vanligt - hon åker iväg och roar sig medan vi får stanna hemma.  Tänk om jag också vill se hur en TV-studio ser ut, följa med henne när hon lyssnar på artister som sjunger eller få åka till andra städer och se en större del av världen? Förutom det klagar jag inte, har det väldigt bra här. :)

Nu ska jag ta ett nattmål och sen fortsätta göra det skönt och ombonat med allt toalettpapper i huset. Ska se om jag kan berätta imorgon hur fint det blev, annars får matte hjälpa mig att komma in här när hon kommer hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0